Nytårstilbud 20% på træning af Vane-hjernen!

Er nytårsfortsættet en fuser?

Ja, især hvis du blindt følger Vane-hjernens ordrer..

Vi står der snart igen, med fødderne parallelt placeret på badevægten. Øjnene knebet sammen i håbet om, at det ikke er helt så slemt, som vi tror.

Kolleger og familie er adviseret, om at NU skal det være alvor. Alligevel dukker tanken op i baghovedet, hvad nu hvis det også denne gang bliver en fuser? Men er det reelt din tanke – eller er det Vane-hjernen der driller?

Hvorfor er det så svært at bryde en dårlig vane – Eller skabe en ny?

Din hjerne er så smart programmeret, at den til enhver tid, vil gøre livet nemmere, og mindre besværligt for dig. Intentionerne bag vane-hjernens logik er altså gode nok. Den vil til enhver tid forsøge at lede dig ind i en energibesparende tilstand, hvor dine vaner gøres så automatiske og underbevidste som muligt.

Vane-hjernens ærlige intention er, at du ender med at leve længere,og kan klare de kampe og den modstand du møder. Du sparer energi ved at glide ind i vanemønstre, som du ikke behøves at tænke så bevidst over.

Vane-hjernen skelner ikke mellem sundt, og usundt – Den sparer energi

Hvis din vane er at spise dagligt franskbrød med tandsmør, eller 12 timersskærmforbrug om dagen, så er hjernen bare ikke i stand til at skelne om det er sundt eller usundt for dig.

Vane-hjernen er konstrueret for mange tusind år siden, hvor du overlevede, hvis du sparede på energien.

Øget bevidsthed, skaber mulighed for øget kontrol over Vanerne.

Så snart du blive bevidst om, at du er oppe imod mange tusind års evolution, og i stedet selv begynder, at støtte vane-hjernen i at forstå samfundet, som det ser ud i dag. Så vil du opnå en måske længe savnet kontrol, og kan begynde at forme, og give dit liv retning – Langt mere konstruktivt.

Lær at forestille dig, at Vanehjernen tænker selvstændigt, og adskilt fra dine tanker – Snyd hjernen.

Du ved jo godt med din rationelle fornuft, at du er en hel organisme. Men levende forestillinger og indlevelse i en fantasi som denne, kan støtte os i følelsen af, at vi faktisk er istand til at handle på en anden måde end vi plejer.

Én måde at gribe det an på, er din evne til at forestille sig vane-hjernen, som et selvstændigt væsen, med tanker, følelser, og en bestemt holdning til tingene.

På den måde – er det pludselig ikke hele dig der tænker ”Detgår nok ikke, for det har jeg jo prøvet” Men i stedet kan du se det, som vane-hjernen, der er på spil, og render rundt i dine tanker og spreder “fake news”. Ved at skille dig fra den – Frigøres muligheden for at tage ”dine egne valg”.

Du kan se Vanehjernen som et lille kraftfuldt, stædigt væsen, som du har mulighed for at påvirke.

Den verden vi lever i i dag har forandret sig fra jæger-samler-samfundet til det vi ser i dag. Med skærme, arbejde, travlhed og meget lidt fysisk forbrug af energi.

Hvis vi nu siger, at vane-hjernen havde sit eget liv, og evnen til at tale. Så ville den sige: ”Det der har du prøvet mange gange –spar nu din energi, drop det, kom videre, det virker alligevel ikke”

Kan du se den for dit indre blik – Vane-hjernen?

Forestil dig bare et kort øjeblik, at der inde bag hjernebarken sidder sådan et lille magtfuldt væsen – Vanehjernen. Se den for dig, sidde der demonstrativt, bedrevidende, tilbagelænet med armene lagt overkors..

Prøv nu at leg med tanken om, at du taler til vanehjernen – Fortæller den, at du er taknemmelig for de gode intentioner, om at beskytte dig, men du er nød til at oplyse den om, hvilke vaner der fungerer for dig, og hvilke der gør dig syg, eller i dårligt humør.

Læg mærke til, og forestil dig hvad der sker, når det langsomt går op for vane-hjernen, at den har taget fejl – At den faktisk slet ikke har hjulpet dig, som den ærligt troede den gjorde. Prøv bare at forestille dig det billede på nethinden.. Og læg mærke til, hvordan den ændrer sin position, den vil gerne lære, hvordan den så kan hjælpe dig?

Gør Vane-hjernen til din trofaste lærling

Det er muligt at slutte fred med vanehjernen, og få den til at arbejde for dig, i stedet for mod dig. Det kræver, at du igen og igen fokuserer din opmærksomhed på lige præcis det der sker i situationen, hvor vanen gentager sig.

Først skal du blive bevidst,dernæst tage et valg. Hver gang. Forestil dig, at det er en slags undervisningssituation for vane-hjernen, hvor du er nød til at vise den vejen.. Og gentage så ofte som muligt.

Indret rammerne, så de nye vaner er nemmere at vælge!

Det kræver, at du aktivt hjælper dine nye vaner på vej. Både ved at indrette hverdagen, så det er nemmere at vælge sundt for dig. Skal du starte på noget nyt, er du heldig, for der skal du til at forme nye vaner, og her kan du meget nemmere præge vane-hjernen bevidst med nye vaner. 

Det kræver også, at du i enhver risikosituation spørger dig selv . ”Er det vane-hjernen, som er på spil her? Er det godt for mig? Hvad beslutter jeg at gøre i netop denne situation? Hvordan ønsker jeg at vane-hjernen skal hjælpe mig fremover i denne situation? Smid enhver fordømmelse ud. Det handler om, at skabe det mest optimale læringsmiljø for din Vane-hjerne. Ingen vokser af fordømmelse.

Alle vaner du giver så stærk bevidst opmærksomhed, kan og vil ændres.

Det kræver, at du er villig til at arbejde med det over tid, at du dagligt træner vane-hjernen i at lære hvad der er godt og skidt for netop dig, og støtter den til at fungerer for dig.

En tilstand af fokuseret opmærksomhed omkring vane-hjernen er ikke anderledes at træne, end alle andre muskler i din fysiske krop!

Når du indstiller dig på, at din mentale træning er mindst lige så vigtig, som den fysiske, er der langt større sandsynlighed for at du når dit mål med dit nytårsfortsæt.

Selvfølgelig gennemfører du denne gang, for nu er du allerede godt på vej til ikke at falde i vane-hjernens fælde. 

Har du fået lyst til at lære mere om, hvordan du kan træne din vane-hjerne? 

Så kan det næste tilbud i Zmind måske være lige noget for dig?

20% rabat på individuelle sessioner i januar – februar, hvis du booker 4 tider på online booking.  Tag dit ønske om nytårsfortsæt seriøst denne gang.  (Du kan altid afmelde tider igen, hvis du fortryder) 

HUSK Rabatkode på sessioner i januar – februar 2019:

Skriv NYTÅR2019 ved din bestilling. Så er beslutningen taget, og du er igang!

december 19, 2018